Sorskönyv nélkül

Legkésőbb hatéves korodra, mint mindenki más, te is megírtad további életed forgatókönyvét.

Felnőttként két lehetőséged van. Életedet vagy e gyerekkorban kialakított szabásminta, az ún. SORSKÖNYV alakítja tudattalanul – vagy te magad alakítod, tudatosan.

Mit szólnál, ha egy hatéves gyerek akarná kormányozni az autódat? És ha az életedet?


>>> TERÁPIA <<<

Birtalan Balázs

© Birtalan Balázs, 2010
A Sorskönyv nélkül blogon található írások – részben vagy teljes terjedelmükben, a szerző feltüntetésével és a forrás megjelölésével – non-profit célból szabadon, kereskedelmi célból a szerző írásbeli engedélyével idézhetők.


> Sématerápia-cikkek <



A kötet ide kattintva megrendelhető!

Mivel nincs élet a Facebookon kívül...

Címkék

adaptív (5) aids (3) alkalmazkodó gyermek (9) álom (10) antiszemitizmus (4) anya (3) archetípus (4) átmeneti tárgy (3) átváltás (3) automatikus gondolat (8) autonómia (28) betegség (6) Bizalmatlanság-abúzus (3) blog (10) Boldizsár Ildikó (6) Büntető készenlét (3) change history (3) Címkék (3) Csökkentértékűség-szégyen (8) depresszió (5) diagnózis (4) diszfunkcionális (5) diszfunkcionális attitűd (3) drámaháromszög (5) driver (6) dumbledore (3) élet (5) elfogadás (10) elfojtás (3) elhagyatottság-instabilitás (3) elhárító mechanizmus (3) elkerülés (6) ellenparancs (4) ellensorsköny (4) ellensorskönyv (3) ellentétes sorskönyv (9) előadás (10) Elszakítottság és elutasítottság (5) emk (33) EMK (17) emlékezés (4) empátia (16) empatikus konfrontáció (4) énállapot (9) engedély (3) erickson (8) eric berne (14) erőforrás (8) erőszakmentesség (6) értelmezés (3) érzelem (7) Érzelmi depriváció (3) érzés (11) evolúció (3) Facebook (5) fejlődéslélektan (3) felelősség (4) felnőtt (15) Felnőtt (3) félreismerés (4) félreismerési mátrix (3) film (3) fóbia (3) franz anton mesmer (3) freud (9) Freud (3) freudi elszólás (3) gátló parancs (16) Gestalt (3) gumikötél (5) gyász (3) gyenge pont (4) Gyermeki (4) gyermeki (7) halál (12) harmadfokú (3) harry potter (20) Harry Potter (4) hiedelem (18) hiedelemrendszer (4) hipnózis (30) hiv (3) homoszexuális (3) horog (4) humor (29) indulatáttétel (5) intimitás (6) irányító szabályozó szülői (8) itt és most (3) Járó Katalin (3) játék (3) játszma (17) József Attila (4) jung (4) kapcsolat (3) Károsodott autonómia és teljesítőképesség (5) Károsodott határok (6) katarzis (3) kérés (8) keresztezett tranzakció (5) kiegészítő tranzakció (3) kip (9) kísérlet (4) kognitív (9) kognitív disszonancia (4) kognitív terápia (25) kognitív torzítás (14) kognitív torzítások (3) kommunikáció (18) kommunikációs hibák (3) Könyörtelen mércék - hiperkritikusság (3) korai döntés (6) korai maladaptív séma (7) korlátozott szülői újragondoskodás (6) lázadó gyermeki (5) maladaptív (6) maladaptív séma (12) marshall b. rosenberg (10) másodlagos strukturális modell (5) megfigyelés (9) megküzdési stílus (3) mérő lászló (3) mese (8) meseterápia (7) mészáros istván (5) Metamorphoses Meseterápiás Módszer (3) modell (5) módosult tudatállapot (11) munka (3) NAG (6) nag (6) nárcizmus (3) nem én írtam (8) nlp (18) NLP (3) nyereség (5) ok keret (4) ok kocka (3) ok vagyok ok vagy (12) öngyilkosság (5) önismeret (14) politika (3) pszichiátria (5) pszichoanalízis (15) pszichodráma (4) pszichológia (10) pszichopatológia (3) pszichoterápia (43) pszichózis (5) rák (9) regresszió (10) rejtett tranzakció (4) rejtő jenő (3) relaxáció (3) rendszer (3) sajátélmény (36) sakál (5) sakálnyelv (5) séma (6) sématartomány (9) sématerápia (24) sérülékenység-veszélyeztetettség (3) siker (3) sorskönyv (45) sorskönyvi üzenet (5) spontaneitás (3) szabad gyermek (6) szavazás (5) szegedi pszichológiai napok (8) szembesülés (3) személyiségzavar (3) szeretet (3) szex (4) szimbólum (7) szorongás (6) szükséglet (14) szülői (5) Szülői (3) szupervízió (3) TA (30) ta (39) tanácsadás (4) terápia (39) terápiás keretek (4) teszt (3) tranzakcióanalízis (3) tudatosság (4) tudattalan (13) tudomány (5) túlkompenzálás (7) tünet (4) újradöntés (13) ünnep (4) vakfolt (4) vallás (3) valóság (3) változás (13) vers (11) viselkedés (5) viselkedésterápia (7) Young (9) zsiráf (17) zsiráfnyelv (11) zsiráftánc (8) zsiráftánc tanfolyam (4) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Foxika911: Sajnálom hogy nem tudod már elolvasni, de talán valahogy mégis igen! Szerintem halhatatlanná tesz,... (2020.06.09. 17:56) Hogy vagy?
  • BLX: @HoldViola: Ó, valóban, pedig hallottam is róla. Bocsánat. De igazából csak a "címzés" hibás, azt ... (2020.02.14. 10:36) Két kérdés, mielőtt Enter-t nyomsz
  • HoldViola: @BLX: Balázs már nem olvashatja ezt, meghalt 4 éve. De én akkor is köszönöm, értékes gondolatokat ... (2020.02.13. 23:07) Két kérdés, mielőtt Enter-t nyomsz
  • BLX: A gőz kieresztésén rágódtam, meg azon, hogy nem azért, "mert így van". Valahogy az volt az érzésem... (2020.02.11. 08:51) Két kérdés, mielőtt Enter-t nyomsz
  • dissipation1969: @HoldViola: velünk van ő most is... (2019.07.05. 01:51) Szerelmi bánat
  • HoldViola: Drága Balázs, annyira hiányzol ebből a világból. :( (2018.11.11. 10:54) Szerelmi bánat
  • tipitii: Szia Balázs! Én még csak pár napja akadtam a blogodra a sémák miatt, vagyis inkább nekik köszönhe... (2018.05.06. 08:37) Sémák sűrűjében... – 1.
  • tesz-vesz: @közép dunántúli régió: nem. ezek a "versek" pocsékok. ha a kínrímes dadogós mondatok, szavak egym... (2017.10.14. 17:59) Kasszazárás
  • közép dunántúli régió: @tesz-vesz: remélem, azóta fejlődött a jellemed, és sikerült túllépned a szánalmas trollkodáson. M... (2017.09.24. 09:46) Kasszazárás
  • Dorkateo1: @Gregor Samsa: "mintha egy az agyunkban élősködő önálló élőlény lenne, akinek saját céljai vannak... (2017.06.12. 22:34) Sémák sűrűjében... – 2.
  • Utolsó 20
pagerank

Ássatok kutat!

2011.01.28. 13:17 Birtalan Balazs


 

Merthogy közvélemény-kutatás. (Bocs.)

Arról van szó, hogy amind enit előállt egy meglepő ötlettel egy régebbi poszthoz írt kommentjében. A következőt írta:

Most, hogy már többen vagyunk, újra bedobhatnád a régebbi postokat, pl. ezt se kommentelte senki.

kérdőjelÉn azt válaszoltam: furcsának tűnik az ötlet, hogy kopipészteljem be új posztként a régi posztokat; nemigen láttam még ilyet máshol. Elvégre archívum van, címkék vannak, kattintani lehet rájuk: ha valakit valami nagyon érdekel, akkor megtalálhatja, ha akarja, és minek redundanciákkal sokkolni az olvasókat. Ugyanakkor van az éremnek néhány másik oldala is. (Ez egy furcsán sokoldalú érem.)

Másrészt meg pontosan tudom (a saját netezési szokásaimból), hogy ha elkezdek olvasni egy valaha indult blogot, akkor még ha tetszik is, a legritkább esetben szánok energiát arra, hogy nekiálljak komolyabban kutakodni a régiségek között. Ebben az összefüggésben régiség mindaz, ami nem a legutóbbi poszt, vagy legalábbis nincs kint a nyitólapon. Ellenben ha direkt módon a képembe tolnak valamilyen írást, akkor annak függvényében olvasom el vagy hagyom figyelmen kívül, hogy érdekel-e, és nem azzal foglalkozom, hogy újrahasznosított anyaggal van-e dolgom.

Harmadrészt még a saját írásaimmal kapcsolatban is előfordul pár hónap után, hogy rácsodálkozom: „Jééé, én ilyet írtam?!” Ebből persze levonhatnám azt az egyszerű következtetést is, hogy romlik a memóriám. De azt is, hogy alkalmasint mással is megeshet, hogy kap valami újat egy általa pár hónapja olvasott szövegből.

Negyedrészt, bár mind az önismeret, mind a TA, mind az EMK témája kimeríthetetlen (a pszichoterápiáról, a hipnózisról és úgy általában a pszichológiáról nem is szólva), a kimerítésre tett erőfeszítések – azaz egy-egy újabb írás előállítása – időigényesek. És kétségtelen, hogy gyorsabb és egyszerűbb (nektek) egy már olvasott cikket nem újraolvasni, mint (nekem) egy még meg nem írt cikket megírni.

Úgyhogy arra gondoltam, akár meg is tehetném, hogy időről időre előrángatok egyet-egyet a régebbi (általam viszonylag fontosnak gondolt) írások közül, és a megfelelő figyelmeztető címkével ellátva újra kiposztolom. Ti pedig, ha nem olvastátok, elolvashatjátok, ha pedig olvastátok, akkor tetszés szerint újraolvashatjátok, vagy figyelmen kívül hagyhatjátok, várva a következő, ténylegesen új írást.

Erről az ötletről szeretném megtudni a véleményeteket.

 

panel management


Köszönöm a segítséget! 




Ha tetszett, amit olvastál, ne sajnálj tőlem egy lájkot! :-)
Ha úgy gondolod, másnak is hasznára válna, ne habozz megosztani vele!

Ha úgy tapasztalod, valami nem stimmel veled: Gyere hozzám terápiába!


» 8 komment «




Címkék: blog újratöltve

A bejegyzés trackback címe:

https://sorskonyvnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr102620837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cheoppy 2011.01.28. 18:00:53

Újraposztolás esetén szerintem, ha kapott kommentet az adott poszt, akkor mindenképp belefoglalnám a kommentekben említett dolgokat (ha témába vág), hogy ugyanazokat a kérdéseket ne tegyük fel újra.
Egyébként néha lenne értelme újraposztolni, talán valamilyen logikus sorrendet követve, adott időközönként, pl. minden második kedd délután 15:16:17-kor.

Alensha 2011.01.28. 18:28:43

hát, nem tudom, én pont az ellenkezője vagyok annak, amit írtál: ha találok egy jó blogot, és van időm, akkor jelentős részét végigolvasom egy ültő helyemben :) amiatt lenne esetleg értelme, hogy vonzaná az új kommenteket.

TH 2011.01.29. 01:41:56

Elég szerintem BELINKELNI a régi posztot az új posztban. Kár bemásolni az egészet. És érdemes pár gondolattal kiegészíteni. Így lehet értelme szerintem. Máskülönben meg azt várom a blogtól, hogy időrendben egymásra épüljenek a posztok nagyjából, tehát bemásolni egy régi posztot elég feleslegesnek tűnik. A fontosakat ki lehet emelni az oldaldobozokban, vagy tényleg, időnként kiegészítésekkel együtt belinkelni.
Na, milyen ötlet?

Birtalan Balazs · http://birtalan.blog.hu 2011.01.29. 10:41:38

@cheoppy: Köszi, a kommentek beépítése figyelemre méltó gondolat. Az a jó/rossz (nem kívánt rész törlendő) szokásom amúgy is régről megvan, hogy a kommentekben kialakult párbeszédet alkalomadtán újrahasznosítsam. Kérdés, hogy vajon pont ebben a műfajban a legcélszerűbb-e.

@Alensha: Meg esetleg amiatt, mert nem mindenki Alensha, és nem mindenki úgy működik. :P

@TH: Linkelni amúgy is szoktam elég rendszeresen régi posztokra. Oldaldoboz is van régóta, pár olyan írással, ami segíti az elindulást egy újonnan idetévedőknek. Ezek tehát megvannak; a fölvetett kérdés arra vonatkozik, hogy túl ezeken, legyenek-e elővéve régi anyagok. Olyanok kedvéért, akik nem olyan hardcore archívumbogarászók, mint Alensha ;) , és akiknek nincs meg az az olvasási szokásuk, hogy egy-egy linkre rákattintsanak, hanem csak azt olvassák el, ami KIFEJEZETTEN ott van a szemük előtt. (Mint mondtam, nem egyszer én is ilyen üzemmódban működöm.)

amind enit 2011.01.31. 13:15:09

Sziasztok!

Szia Balázs!

Örülök, hogy érdemben foglakozol a felvetéssel, mint a szavazás állása mutatja, eddig támogatottnak tekinthető az ötlet. Amiért javasoltam: A kivert biztosíték c. postban dobtam fel, ahová viszont Füst Papok és kurvák posthoz írt kommentjétől jutottam. Így mindjárt két posthoz jutottam amit korábban nem olvastam, de jók és TA témában húsbavágók.
Mivel kevés komment volt (az elsőnél semmi, a másiknál 4) ebből gondoltam, hogy kevesen olvasták (ttől mondjuk még olvashatták sokan...). Az írás viszont jó! És még nem egy ilyen van. Így viszont elveszettnek tűnnek! Tehát én az akár link formájában, vagy az újra kipostolásban történő reszájkling mellett korteskedem! :-)
Érvem van még egy, bár az szubjektív: én ilyen jellegű (értsd: mondanivalóval, saját életvitellel kapcsolatos áthallásokkal vastagon megtűzdelt, emésztendő) írások esetén képtelen vagyok 1-2 postnál többet egyszerre feldolgozni. Nem rögzül, elveszek a sok infóban. A régiek meg elkerülik a figyelmet, mert már csak archívban vannak. Így azonban újra szem elé kerülnek, több infó rögzül, újra lehet gondolni, akár átbeszélni, szóval hatékonyabb.
A lényeg, hogy foglalkozol vele! Legyen valami lehetőség ilyesmire, a módja már mindegy.

Uff! Én beszéltem! :-)

Jgy 2011.02.04. 07:19:37

Minden tiszteletem Alensháé (már csak bloggerként is), azzal együtt úgy gondolom, a blog mint műfaj leginkább a Szabó családra hajaz. Aki éppen bekapcsolódik, az nem (feltétlenül) fogja akarni az elejétől ismerni (NB. a Szabó család esetében erre módja sem volt). Ha a blogger abban a szerencsés helyzetben van, hogy aszalt szilva... akarom mondani, könyv formájában is kiadhatja a posztjait, akkor végképp fölöslegesnek tartom a visszanyúlást az időben. (Nekem egyébként nehéz volt hozzászokni, hogy a blogban felül vannak az újabb bejegyzések.)

izgimozgi 2012.02.16. 12:25:53

Én nem vagyok egy nagy blogolvasó, de az utóbbi fél évben rábukkantam erre-arra ... és minden alkalommal, ha igazán érdekelt/megragadott a téma vagy a stílus, vettem a fáradtságot és végigszaladtam rajta "időrenben" ... Most nálad, még csak itt tartok, de nagyon sokat tanultam belőle ... általa magamból :))) .... na jó, most amúgyis nagyon e körül a téma körül pörgök :o)
Köszönöm Balázs!
süti beállítások módosítása